Únos domů

Obálka knihy Únos domů - ,

Koupit knihu

Vypůjčit knihu

V katalogu BETH

Název: Únos domů

Autor: Iva Procházková

DoporučiliRadka Vojáčková
V kategorii
Žánr
Věková kategorie
Štítky redakce, , , , ,
Štítky uživatelůPomozte nám i ostatním - buďte první, kdo zařadí tuto knihu.

Napsali o knize

Po tragické smrti obou rodičů žije dvanáctiletý Libor obklopen luxusem u svého strýčka. Díky tomu se stane obětí únosu, ovšem únosci nevědí, že Libor není synáček z bohaté rodiny. Během chvilky se Liborův život promění v strhující boj o život. Libor neztratí odvahu a nejenže obstojí, ale najde i novou rodinu. Celý příběh vypráví Libor svému psovi, a tak mimoděk odhaluje své pocity, osamělost i touhu po přátelství a skutečném citu.


Ukázka z knihy

Stáli v úzké chodbičce přede dveřmi. Byli dva, jeden mrňavý, druhý dlouhán, a vypadali, jako by sem zabloudili z Landovy pís­ničky. Přízračně. "Zvedni ruce a drž hubu," řekl ten kratší, dřív než jsem stačil vyjeknout. "Když nebudeš dělat hovadiny, nic se ti nestane!" Zvedl jsem ruce, protože jsem se bál neposlechnout, a on mě začal prohledávat. Z jedné kapsy mi vytáhl mobil, z druhé peněženku. Obojí zabavil. "Co chcete?" zeptal jsem se. Strach mi stáhl krk jako smyčka - sotva mě bylo slyšet.

Jak pracovat s knihou

Tento text je zpracován dle zásad terapie pohádkou. Kniha spadá to sekce Pohádkoterapie.

Dítě si příběh může přečíst buď samo, nebo mu ho přečtěte.

Následně si o přečteném s dítětem popovídejte:

  • je nutné znát příběh,
  • dopředu stanovit, v čem by dítěti mohl pomoci, co by si mělo uvědomit,
  • fantazie je vítaná, ale vaším úkolem je směrovat ji.

Zjistěte, zda dítě dovede příběh stručně popsat vlastními slovy, zda mu rozumí. 

Kniha akcentuje témata:

  • rodina, nevlastní rodina, ztráta rodičů,
  • osamělost,
  • odvaha,
  • přátelství.

Přimějte dítě otázkami k zamyšlení:

  • Kdo je Libor? Jaký je? Co se mu přihodilo?
  • Jak se cítí? Co mu po smrti rodičů chybí? Co hledá?
  • Nachází to u svého strýce? Proč?
  • Jaké nároky na něj klade nová situace? Jak se s ní vyrovnává?
  • Co (kdo) mu pomáhá? Co (kdo) je pro něj důležité?

Další možnosti práce s textem (aby si dítě hlouběji zapamatovalo ponaučení):

  • Hra „klubíčko přátelství“. (Skupina dětí si sedne do kroužku, první vyšle klubíčko ke svému kamarádovi, a řekne, proč právě k němu. Hra končí, když je klubíčko rozmotané a všichni spojení.)
  • Výtvarné ztvárnění pojmů „osamělost“, „odvaha“, „přátelství“, „rodina“…

Mohlo by Vás také zajímat







Pro odborníky, pro média, mapa webu ~ kontaktujte nás