Mach a Šebestová ve škole

Obálka knihy Mach a Šebestová ve škole - ,

Koupit knihu
Koupit audioknihu

Vypůjčit knihu

V katalogu BETH

Název: Mach a Šebestová ve škole

Autor: Miloš Macourek

DoporučiliMgr. Zuzana Škyříková
V kategorii
Žánr
Věková kategorie
Štítky redakce, , , , , , ,
Štítky uživatelů

Popis knihy

Děti i dospělí si v televizních večerníčcích a později v knížce oblíbili postavičky dvou podnikavých školáků Macha a Šebestové, jejich kamaráda psa Jonatána, třídní učitelky, spolužáků a všech ostatních z domu a města, kde se děj odehrává. Tentokrát žáci 3. B Mach a Šebestová v sedmi humorných kapitolách pomocí kouzelného sluchátka promění psa Jonatána v kluka a vezmou ho na školní výlet, vypraví se do doby ledové a přivedou odtud člověka neandrtálského jako názornou školní pomůcku, vyléčí spolužákovi Kropáčkovi angínu, obohatí biologický kroužek o slona, kterého zakoupí za poklad zabavený pirátům a navštíví planetu Ťap-ťap.

Ukázka z knihy

Zato Horáček nebyl v rozpacích ani trošku, místo aby se styděl za to, co provedl, dělal ze sebe mistra světa ve skoku do vody, stál na břehu rybníka a říkal, tak a teď sledujte ten skok, to budete zírat, raz, dva, tři, a jak skočil, hned se začal topit a volal, pomóc, pomóc, bylo to hrozné a děti křičely, Horáček se topí, prosím, on se topí, a paní učitelka se chytala za hlavu, to mi tak ještě scházelo, zase ten Horáček, co mi řeknou rodiče, ale Jonatán udělal hup a už táhl Horáčka z vody a paní učitelce spadl kámen ze srdce, postavila celou třídu jako při fotografování, požádala Jonatána, aby jí zase neutekl někam na strom, a pak řekla, milí žáci, sluší se, abychom vyjádřili Jonatánovi vděčnost za hrdinský čin, …

MACOUREK, Miloš. Mach a Šebestová ve škole. 6. vyd. Praha : Albatros, 2003. 150 s. ISBN 80-00-01136-0.

Jak pracovat s knihou

Tato kniha spadá to sekce Pohádkoterapie. Více o Pohádkoterapii.

Podle čtenářské úrovně dítěte si příběh může přečíst buď samo, nebo mu ho přečtěte. Jedna z možných technik rozvoje čtenářských dovedností je i střídavé čtení. Chvíli čtete Vy, chvíli dítě. Při volbě jakékoli techniky zvažte atmosféru, náladu vás i dítěte, časové možnosti a především, co skutečně od čtení a příběhu očekáváte.


Debatě o knize předchází malá příprava:

  • je nutné znát příběh,
  • dopředu stanovit, v čem by dítěti mohl pomoci, co by si mělo uvědomit,
  • fantazie je vítaná, ale vaším úkolem je směrovat ji.

Zjistěte, zda dítě dovede příběh stručně popsat vlastními slovy, zda mu rozumí, a co se mu na příběhu/příbězích nejvíc líbilo, co jej pobavilo/překvapilo/zaujalo.

Po prostém připomenutí příběhu je vhodné vytěžit knihu otázkami k zamyšlení:

  • K čemu bylo dětem dobré nalezené sluchátko? K čemu by se hodilo tobě?
  • Co si myslíš o Horáčkově chování na výletě?
  • Co se děti naučily o Době ledové?
  • Kdybyste vy ve třídě našli pirátský poklad, jak byste ho využili vy?
  • Proč Mach a Šebestová pomáhali Kropáčkovi s bacily, i když to bylo nebezpečné?
  • Pomáhají si děti u vás ve třídě? A co přesně dělají?

Mohlo by Vás také zajímat







Pro odborníky, pro média, mapa webu ~ kontaktujte nás