Tři prasátka

Název: Tři prasátka

Autor: Jordi Busquets

DoporučiliMgr. Alena Novotná, Redakce
V kategorii
Žánr
Věková kategorie
Štítky redakce, , , ,
Štítky uživatelů

Napsali o knize

Práce kvapná, málo platná. Jak se vyplatí odvádět kvalitní práci.


Napsali o knize

Tři prasátka si postaví domečky, první ze slámy, druhé ze dřeva a třetí pořádný cihlový. Když přijde vlk, snadno se dostane do prvního i druhého domečku, ale cihlový obstojí a prasátka se v něm zachrání.

Poučení:

  • není dobré být pohodlný, ulehčovat si práci a nemyslet na budoucnost,
  • důraz na přátelství mezi sourozenci a na vzájemnou podporu.

Ukázka z knihy

Třetí prasátko bylo daleko chytřejší než ostatní dvě. Chtělo si postavit dům z cihel. Přineslo si hned nářadí, aby mohlo začít stavět. Velmi dlouho těžce pracovalo, než dokončilo svůj dům a mohlo se schovat dovnitř do bezpečí.
Vlk po celou dobu prasátka pozoroval.
Pak jednoho osudného dne zabouchal na dveře prvního prasátka a řekl: "Prasátko, mohu dovnitř?"
"Ne, ne, rozhodně ne!" zapištělo první prasátko.
"Pak se ale rozzlobím, fouknu a tvůj dům sfouknu," řekl vlk. Rozzlobil se, foukl a slaměný domek se zřítil.

Mé nejkrásnější pohádky. [s.l.] : [s.n.], 1989. 96 s. ISBN 80-85224-09-7.

Jak pracovat s knihou

Tento text je zpracován dle zásad terapie pohádkou. Kniha spadá to sekce Pohádkoterapie.

Podle čtenářské úrovně dítěte si příběh může přečíst buď samo, nebo mu ho přečtěte.

Následně si o přečteném s dítětem popovídejte:

  • je nutné znát příběh,
  • dopředu stanovit, v čem by dítěti mohl pomoci, co by si mělo uvědomit,
  • fantazie je vítaná, ale vaším úkolem je směrovat ji.

Zjistěte, zda dítě dovede příběh stručně popsat vlastními slovy, zda mu rozumí. 

Přimějte dítě otázkami k zamyšlení:

  • Jakou chybu udělalo první prasátko? (líné)
  • Jakou chybu udělalo druhé prasátko? (tvrdohlavé)
  • Proč prasátka nezůstala pohromadě?
  • Jaký byl vlk? (zlý, nepřátelský, hladový)
  • Jaké bylo třetí prasátko? (pracovité, hodné, chytré)

Další možnosti práce s textem (aby si dítě hlouběji zapamatovalo ponaučení):

  • Dítě může příběh dramaticky ztvárnit (pomocí dětského divadélka, ve skupině dalších dětí, …).

Další možnosti (pro starší děti):

  • Společně zapřemýšlet, jak se příběh o prasátkách vztahuje na reálný svět, kdo nebo co by mohlo být vlkem, jak je třeba se proti němu bránit.
  • Dítě může nakreslit obrázek prasátek.

Mohlo by Vás také zajímat







Pro odborníky, pro média, mapa webu ~ kontaktujte nás