Doporučili | Mgr. Alena Slezáčková, Mgr. Alena Novotná |
---|---|
V kategorii | Strachy a fobie |
Žánr | Naučná |
Věková kategorie | Mladší školní věk (6-11 let) |
Štítky redakce | zvířata, traumata, psychoterapie, poradenství, pomáhající profese, pohádky, osamělost, mezilidské vztahy, alegorie |
Štítky uživatelů | Pomozte nám i ostatním - buďte první, kdo zařadí tuto knihu. |
Příběhy nabízí nový pohled na složitou situaci, která může u dětí vyvolat úzkost a strach - výsměch kamarádů, izolace od rodičů, konfliktní situace, alkoholismus rodičů apod.
Charakteristika kouzelných a terapeutických pohádek
Pohádky tvoří zcela zvláštní svět. S jejich pomocí se dítě učí pravidlům, která vládnou ve skutečném světě, a seznamuje se s různými modely chování. Pohádky však především probouzejí vnitřní svět dítěte a poskytují mu mnoho radosti. Umožňují dítěti ztotožnit se s hrdinou a prožívat stále nové a nové příhody a emoce. Pohádkový svět se řídí pravidly dobra, které vždy vítězí. Šťastný konec poskytuje dítěti, které se cítilo být hrdinou nebo účastníkem příběhů, příjemný pocit úspěchu. Všechny pohádky – nezávisle na tom, zda jsou to pohádky vycházející z folkloru, nebo moderní současné pohádky – mají některé rysy společné. Je to magická skutečnost viděná očima dítěte a fiktivnost příběhů.
Tento text je zpracován dle zásad terapie pohádkou. Kniha spadá to sekce Pohádkoterapie.
Podle čtenářské úrovně dítěte si příběh může přečíst buď samo, nebo mu ho přečtěte.
Následně si o přečteném s dítětem popovídejte:
Zjistěte, zda dítě dovede obsah knihy stručně popsat vlastními slovy, zda mu rozumí.
Přimějte dítě otázkami k zamyšlení:
Další možnosti práce s textem (aby si dítě hlouběji zapamatovalo ponaučení):