Spratek : příběh dítěte, které nikdo nemiloval

Obálka knihy Spratek : příběh dítěte, které nikdo nemiloval - ,

Koupit knihu
Koupit audioknihu

Vypůjčit knihu

V katalogu BETH

Název: Spratek : příběh dítěte, které nikdo nemiloval

Autor: Torey L. Hayden

DoporučiliPaedDr. Petra Lajčiaková, PhD.
V kategorii
Žánr
Věková kategorie,
Štítky redakce, , ,
Štítky uživatelů

Napsali o knize

Kniha dojímavo opisuje skutočný príbeh šesťročného dievčatka, Sheily, ktorá sa dostane do špeciálnej triedy pre deti s poruchami správania. Jej učiteľkou a zároveň osobou, ktorá dá Sheile zažiť lásku, je Torey Hayden (špeciálna pedagogička a terapeutka). Torey pozoruje Sheilu a zistí, že v tom malom dievčatku je ukrytých mnoho zranení. Kniha ponúka nielen pozitívne svedectvo o sile pedagogických a terapeutických prostriedkov, ale predovšetkým hovorí o tom, čo môže urobiť človek pre človeka - ako láska lieči rany.

Ukázka z knihy

Moje třída, moje děti

Učila jsem třídu, která byla v našem školském okrsku láskyplně označována jako „odpadní“. Bylo to rok předtím, než se měly rozběhnout snahy o začleňování dětí se zvláštními potřebami do běžných škol. Byl to poslední rok, kdy se všechny zvláštní děti škatulkovaly do speciálních tříd. Existovaly třídy pro retardované, třídy pro citově narušené, třídy pro tělesně postižené, třídy pro děti s poruchami chování, třídy pro děti s poruchami učení, a pak tu byla moje třída. Měla jsem osm dětí, které zbyly, osm dětí, které se škatulkám vymykaly. Byla jsem poslední zastávkou před ústavní výchovou. Byla to třída pro mladý lidský odpad. To jaro předtím jsem působila jako speciální pedagožka a poradkyně, pomáhala jsem citově narušeným dětem a dětem s poruchami učení, které část vyučování absolvovaly v běžných třídách. V našem okrsku jsem působila už nějakou dobu v různých rolích, takže mě nepřekvapilo, když za mnou v květnu přišel vedoucí odboru speciální pedagogiky Ed Somers s dotazem, jestli bych od podzimu nechtěla učit v „odpadní třídě“. Věděl o mých zkušenostech s vážně narušenými dětmi i o tom, že mám malé děti ráda. A že mám ráda obtížné úkoly. Když to řekl, trochu rozpačitě se zasmál, vědom si toho, jak nepřirozeně ta lichotka zní, byl ale natolik zoufalý, že se o ni přesto pokusil.

Mohlo by Vás také zajímat







Pro odborníky, pro média, mapa webu ~ kontaktujte nás