Kuba nechce číst

Obálka knihy Kuba nechce číst - ,

Koupit knihu

Vypůjčit knihu

Název: Kuba nechce číst

Autor: Petra Braunová

DoporučiliMgr. Zuzana Škyříková
V kategorii
Žánr
Věková kategorie
Štítky redakce, , , , , ,
Štítky uživatelůPomozte nám i ostatním - buďte první, kdo zařadí tuto knihu.

Napsali o knize

Kuba nechce číst je kniha přímo psaná pro budoucí anebo čerstvé prvňáčky. Je proto vhodná nejen pro čtení doma, ale třeba i přímo ve škole. Kuba totiž nechce číst, počítat ani psát proto, že se vždy bojí neúspěchu, má pocit, že všichni už to dávno dokáží, jen on ne, a že se to nikdy nenaučí. Takovýmto strachem netrpí jen děti, ale i mnozí dospělí, přičemž ani ti si s ním mnohdy neví rady. Proto je tak užitečné se jím zabývat již v první třídě, která klade na dítě zvýšené nároky, na něž nebylo ve školce zvyklé. Kuba si nakonec se vším poradí, a nejen díky tomu se to jistě podaří i vám.


Ukázka z knihy

„Kubo!“ vykřikne maminka. „Co se děje?“ Vyděšeně se obrátí na tatínka. „Něco mu je! To přece není jen tak!“
Táta si ke Kubovi přiklekne. Hledí mu zblízka do očí.
„Proč pláčeš?“ zeptá se ho. „Když nám neřekneš, proč pláčeš, nemůžeme ti pomoct.“
„Já…já nechci jít do školy.“
Je to konečně venku. Maminka s tátou překvapeně vykulí oči. Kupodivu se usmějí.
„Myslel jsem si to,“ povídá táta. „Ale proč? Proč se tak bojíš?“
„Já…já neumím číst,“ vzlyká Kuba. „Paní učitelka se na mě bude zlobit!“
„Ale jdi ty? Kdo ti to říkal? To přeci nemusíš umět!“ utírá mu maminka nos. „Žádný prvňák na začátku neumí číst!“
„To není pravda!“ vyhrkne Kuba. „Martin umí. A Johanka taky.“

BRAUNOVÁ, Petra. Kuba nechce číst. 1. vyd. Praha : Albatros, 2006. 72 s. ISBN 80-00-01742-3.

Jak pracovat s knihou

Tato kniha spadá to sekce Pohádkoterapie. Více o Pohádkoterapii.

Tento příběh je opět určen spíše pro děti předškolní či přímo pro prvňáčky, proto číst budete spíše Vy. Nejvhodnější by bylo zvolit si pro čtení pravidelný čas, ať už jej během dne najdete kdykoli. Dodržování tohoto času se Vám vrátí v tom, že dítě si postupně na čtení zvykne a po přečtení jedné či dvou knížek bude možná i samo další čtení vyžadovat. Malý čtecí rituál Vám také pomůže v celkové organizaci dne a odpadnou „mimořádné“ dny, kdy se čtení „prostě nedostanete“. Určitě je vhodné ozvláštnit či doplnit čtení něčím, co bude dítěti příjemné…schovat se do speciálního čtecího pelíšku, obskládat se při čtení všemi oblíbenými plyšáky, aby též poslouchali, rozsvítit kouzelné světýlko.

Následně si o přečteném s dítětem popovídejte:

  • je nutné znát příběh,
  • dopředu stanovit, v čem by dítěti mohl pomoci, co by si mělo uvědomit,
  • fantazie je vítaná, ale vaším úkolem je směrovat ji.

Zjistěte, zda dítě dovede příběh stručně popsat vlastními slovy, zda mu rozumí, děti předškolní či mladšího školního věku (cca do 7 let) mívají někdy problém příběh převyprávět. To je zcela normální, a proto je vhodné mu pomoci návodnými otázkami, na které však již neodpovídejte za něj.

Po prostém připomenutí příběhu je vhodné vytěžit knihu otázkami k zamyšlení:

  • Proč se Kuba bál jít do školy? Co si o tom myslíš ty, a co bys Kubovi na jeho obavy odpověděl/a?
  • Jak probíhal Kubův první školní den? Co z toho by tě taky bavilo?
  • Proč paní učitelka říkala, že první den děti nemohou mít rády školu? Myslíš si to taky? A platí to podle tebe ještě o něčem jiném?
  • Co se nakonec vždy přihodilo, že Kubu začalo bavit čtení, psaní i počítání?
  • Čím děti ve třídě začínají každý školní den? Jaký začátek by se líbil tobě?

Mohlo by Vás také zajímat







Pro odborníky, pro média, mapa webu ~ kontaktujte nás