Bylo nás pět

Obálka knihy Bylo nás pět - ,

Koupit knihu
Koupit audioknihu

Vypůjčit knihu

V katalogu BETH

Název: Bylo nás pět

Autor: Karel Poláček

DoporučiliIvana Tauchmanová, Bc. Zdeněk Sigmund
V kategorii
Další kategorie
Žánr
Věková kategorie
Štítky redakce, , , ,
Štítky uživatelů

Napsali o knize

Stále zajímavé dílo i pro dnešní mládež.


Popis knihy

Půvabné vyprávění o dobrodružstvích pěti nezbedných chlapců z malého českého městečka, psané formou dětského deníku kupeckého synka Petra Bajzy.

Ukázka z knihy

Do školy chodím každý den kolem jednopatrového domu, na kterém je štít s nápisem Martin Bejval. A pod tím jest tiskacím písmem napsáno Povoznictví a obchod s uhlím. Ten nápis je modře a červeně vymalovaný a po obou stranách jsou zkřížená kladívka, což se mi velice líbí. Ale ještě více se mně líbí koňská hlava, co je přidělaná mezi dvěma okny v prvním patře. Když jsem byl malý, tak se mně ta hlava nic, ale docela nic nelíbila, jelikož jsem se jí bál. Ona má porád otevřenou hubu a cení zuby. Ušklíbá se tak, jako by na mne něco věděla, počkej, ty kluku nezdárná, já to na tebe řeknu. Chodil jsem na ni žalovat, že se v jednom kuse na mne šklebí a já jí přece nic nedělám. To ona porád začíná, ať si to nechá! Maminka mne musila chlácholit a pravila, že ta hlava mně nic nemůže udělat, jelikož je dřevěná.

POLÁČEK, Karel. Bylo nás pět. Olomouc : Satira-humor, 1991. ISBN: 80-900348-1-0. S. 5.

Jak pracovat s knihou

Tento text je zpracován dle zásad terapie pohádkou. Kniha spadá to sekce Pohádkoterapie.

Dítě si příběh může přečíst buď samo, nebo mu ho přečtěte.

Následně si o přečteném s dítětem popovídejte:

  • je nutné znát příběh,
  • dopředu stanovit, v čem by dítěti mohl pomoci, co by si mělo uvědomit,
  • fantazie je vítaná, ale vaším úkolem je směrovat ji.

Zjistěte, zda dítě dovede příběh stručně popsat vlastními slovy, zda mu rozumí. 

Kniha akcentuje témata:

  • přátelství, kamarádství,
  • vztahy,
  • solidarita, pomoc druhému,
  • tolerance (různorodost postav).

Přimějte dítě otázkami k zamyšlení:

  • Kdo jsou hrdinové knihy? Jací jsou, co dělají? Který z nich ti je nejsympatičtější a proč?
  • Jak se k sobě chovají navzájem? (Pomáhají si v nouzi…?)
  • Máš taky takové kamarády? V čem se podobají hrdinům z knížky a v čem se liší?

Další možnosti práce s textem (aby si dítě hlouběji zapamatovalo ponaučení):

  • Vymyslet, co by mohli hrdinové dalšího zažít, jak se mohly vyvíjet jejich osudy.
  • Popsat vlastní zážitky s kamarády.
  • Nakreslit obrázek postav z knížky. 

Mohlo by Vás také zajímat







Pro odborníky, pro média, mapa webu ~ kontaktujte nás