Doporučili | Mgr. Zuzana Škyříková |
---|---|
V kategorii | Strachy a fobie |
Žánr | Beletrie |
Věková kategorie | Mladší školní věk (6-11 let) |
Štítky redakce | výchova, strach z tmy, strach, sebedůvěra, rodina, děti |
Štítky uživatelů | Pomozte nám i ostatním - buďte první, kdo zařadí tuto knihu. |
Jako by se tu někdo snažil nevydat ani hlásku je příběh z oceňovaného románu Johna Irvinga pro dospělé Rok vdovou. Poprvé se tu objevuje v knižní podobě pro děti příběh spisovatelova syna, který se bál tajemných nočních zvuků, s půvabně hororovými ilustracemi Tatjany Hauptmanové, jež určitě upoutají a okouzlí děti po celém světě. (Ivana Pecháčková)
Dodejme jen, že kniha sama hororová není, naopak, tatínek pomůže Tomovi zbavit se strachů tím, že spolu odhalí příčinu podivných zvuků a navíc Tomovi poradí malý trik, jak zvuky rychle zahnat. To posílí Tomův klid i sebedůvěru a zajistí mu pro další noci klidné spaní.
Uprostřed noci se tom probudil, ale tim spal dál. „Slyšels to?“ zeptal se Tom brášky.
Timovi byly teprve dva roky, takže by toho moc neřekl, ani kdyby byl vzhůru. Tom vzbudil tátu a zeptal se ho: „Slyšels ten šramot?“
„Jaký šramot?“ zeptal se táta.
„Jako by se sem snažilo vlézt nějaké strašidlo. Nemá ruce ani nohy, ale leze,“ řekl Tom.
„Jak by mohlo lézt, když nemá ruce ani nohy?“ zeptal se táta.
„Ono se plazí,“ řekl Tom. „Klouže po srsti.“
„Aha,“ řekl táta. „Ono to má srst?“
„Přitahuje se zubama,“ přikývl Tom.
„Tak ono to má taky zuby?“ zvolal táta.
„Vždyť říkám – je to strašidlo!“ řekl Tom.
Tato kniha spadá to sekce Pohádkoterapie. Více o Pohádkoterapii.
Podle čtenářské úrovně dítěte si příběh může přečíst buď samo, nebo mu ho přečtěte. Jedna z možných technik rozvoje čtenářských dovedností je i střídavé čtení. Chvíli čtete Vy, chvíli dítě. Při volbě jakékoli techniky zvažte atmosféru, náladu vás i dítěte, časové možnosti a především, co skutečně od čtení a příběhu očekáváte. Zvláště u této knihy může být střídavé čtení velmi přínosné, neboť příběh je opravdu krátký a zpracování knihy je postaveno na nádherných celostránkových ilustracích s patřičnou atmosférou.
Debatě o knize předchází malá příprava:
Zjistěte, zda dítě dovede příběh stručně popsat vlastními slovy, zda mu rozumí, a co se mu na příběhu/příbězích nejvíc líbilo, co jej pobavilo/překvapilo/zaujalo.
Po prostém připomenutí příběhu je vhodné vytěžit knihu otázkami k zamyšlení: