Neplechaté pohádky

Obálka knihy Neplechaté pohádky - ,

Koupit knihu

Vypůjčit knihu

V katalogu BETH

Název: Neplechaté pohádky

Autor: Ljuba Štíplová

DoporučiliMgr. Zuzana Škyříková
V kategorii
Žánr
Věková kategorie
Štítky redakce, , , , ,
Štítky uživatelů

Napsali o knize

Hrdiny krásných mile veršovaných pohádek jsou zvířátka, která trpí nějakou nemilou neřestí. Prasátko, které všechno zapomene a splete je ze svého neduhu již málem celé utrápené, zato kočka si nedá říct a jak se nikdo nedívá, brousí si zuby na rybičku. Pohádky nabízí kromě ponaučení i veselou a užitečnou hru s jazykem, a to právě svým zveršováním, přičemž každá pohádka ještě obsahuje vlastní jednoduchou básničku, při jejímž naučení se rozvíjí nejen jazykový cit, ale i paměť a ritualizace příběhu, který pak bude ještě snáze pomáhat při nápravě drobných zlozvyků.

Vydání Knižního klubu doplňují ilustrace Marcely Walterové, které svou kombinací barevného i černobílého provedení ještě dále rozvíjí děti vizuálně a umělecky.


Ukázka z knihy

Já povídám o prasátku, které mělo moc krásný, rovný ocásek a moc ošklivou, zamotanou paměť. Tu nejhorší paměť z celé prasátkovské školy. Zapomnělo na knížky i na úkoly, všecky hračky poztrácelo v trávě – kdoví, co vlastně mělo v hlavě, ale nic pořádného to určitě nebylo!
Máma je poslala pro pytel brambor a sáček majoránky na prasečí
bramboračku – a prasátko doneslo pytel majoránky a jeden brambor v sáčku.

Zkrátka – takhle už to nešlo dál! Kdekdo na prasátko huboval, všichni se na ně zle dívali a na dvoře si o něm zpívali:
Povídám, povídám pohádku o tom hloupém prasátku.
Místo šrotu koupí botu, místo nůše ošatku.

ŠTÍPLOVÁ, Ljuba. Neplechaté pohádky. 1. vyd. Praha : Knižní klub, 2006. 37 s. ISBN 80-242-1684-1.

Jak pracovat s knihou

Tato kniha spadá to sekce Pohádkoterapie. Více o Pohádkoterapii.

Podle čtenářské úrovně dítěte si příběh může přečíst buď samo, nebo mu ho přečtěte. Jedna z možných technik rozvoje čtenářských dovedností je i střídavé čtení. Chvíli čtete Vy, chvíli dítě. Při volbě jakékoli techniky zvažte atmosféru, náladu vás i dítěte, časové možnosti a především, co skutečně od čtení a příběhu očekáváte.

Tyto pohádky jsou velmi specifické a zaslouží si dostatečně dramatický přednes a především, snad více než ostatní běžné příběhy, následnou diskuzi a zpracování.

Debatě o knize předchází malá příprava:

  • je nutné znát příběh,
  • dopředu stanovit, v čem by dítěti mohl pomoci, co by si mělo uvědomit,
  • fantazie je vítaná, ale vaším úkolem je směrovat ji.

Zjistěte, zda dítě dovede příběh stručně popsat vlastními slovy, zda mu rozumí, a co se mu na příběhu/příbězích nejvíc líbilo, co jej pobavilo/překvapilo/zaujalo.

Po prostém připomenutí příběhu je vhodné vytěžit knihu otázkami k zamyšlení:

  • Proč bylo malé Prasátko tolik smutné? Měli dospělí pochopení pro jeho zapomínání?
  • Měl bys ty nějaký nápad, jak pomoci někomu, kdo hodně zapomíná?
  • Proč myslíš, že si mlsná kočička nedala říct? Znáš někoho, kdo si taky nedá poradit, aby s něčím nepěkným přestal?

Mohlo by Vás také zajímat







Pro odborníky, pro média, mapa webu ~ kontaktujte nás