Ošklivé káčátko

Název: Ošklivé káčátko

Autor: Hans Christian Andersen

DoporučiliTomáš Svoboda
V kategorii
Žánr
Věková kategorie
Štítky redakce, , , ,
Štítky uživatelů,

Napsali o knize

Z pohádky plyne poučení: nezáleží na kráse, ale na tom, jak se chováš.


Ukázka z knihy

Konečně veliké vejce puklo. „Píp! Píp!“ volalo mládě proklubávajíc se. Bylo veliké a ošklivé. Kachna se na ně podívala a řekla: „To je náramně velké kuře! Žádné z ostatních takhle nevypadá! Snad to není mladá krůta? Nu, hned se přesvědčíme! Musí do vody, i kdybych je tam měla sama strčit!“ Následujícího dne bylo překrásné počasí; slunce zářilo na všechny zelené trsy šťovíku. Matka kačena šla s celou rodinou k strouze. Plesk! Skočila do vody. „Tak, tak!“ říkala a káčátko za káčátkem se tam svalilo, ponořilo hlavu do vody, ale hned se vynořilo a krásně plavalo. Nožky se samy pohybovaly a již tu byla všechna káčátka, i to ošklivé, šedé mládě plavalo s nimi.

Jak pracovat s knihou

Tato kniha spadá to sekce Pohádkoterapie. Více o Pohádkoterapii.

Podle čtenářské úrovně dítěte si příběh může přečíst buď samo, nebo mu ho přečtěte.

Následně si o přečteném s dítětem popovídejte:

  • je nutné znát příběh,
  • dopředu stanovit, v čem by dítěti mohl pomoci, co by si mělo uvědomit,
  • fantazie je vítaná, ale vaším úkolem je směrovat ji.

Zjistěte, zda dítě dovede příběh stručně popsat vlastními slovy, zda mu rozumí. 

Přimějte dítě otázkami k zamyšlení:

  • Jaké bylo káčátko, když se vyklubalo z vajíčka?
  • Jak se k němu ostatní chovali?
  • Byli na něho zlí kvůli tomu, jak vypadalo?
  • Myslíš, že je to správné?
  • Jak se později káčátko změnilo?
  • Myslíš, že je správné být na někoho zlý jen kvůli tomu, jak vypadá?

Další možnosti práce s textem (aby si dítě hlouběji zapamatovalo ponaučení):

  • Dítě by si mělo uvědomit, že není důležité, jak kdo vypadá, ale jak se chová. Může nakreslit obrázek, jak vypadalo káčátko.

Mohlo by Vás také zajímat







Pro odborníky, pro média, mapa webu ~ kontaktujte nás