Doporučili | Mgr. Zuzana Škyříková |
---|---|
V kategorii | Škola |
Žánr | Beletrie |
Věková kategorie | Mladší školní věk (6-11 let) |
Štítky redakce | zvířata, učení, spolužáci, škola, přátelství, humor, fantazie, dobrodružství |
Štítky uživatelů | Audioknihy |
Děti i dospělí si v televizních večerníčcích a později v knížce oblíbili postavičky dvou podnikavých školáků Macha a Šebestové, jejich kamaráda psa Jonatána, třídní učitelky, spolužáků a všech ostatních z domu a města, kde se děj odehrává. Tentokrát žáci 3. B Mach a Šebestová v sedmi humorných kapitolách pomocí kouzelného sluchátka promění psa Jonatána v kluka a vezmou ho na školní výlet, vypraví se do doby ledové a přivedou odtud člověka neandrtálského jako názornou školní pomůcku, vyléčí spolužákovi Kropáčkovi angínu, obohatí biologický kroužek o slona, kterého zakoupí za poklad zabavený pirátům a navštíví planetu Ťap-ťap.
Zato Horáček nebyl v rozpacích ani trošku, místo aby se styděl za to, co provedl, dělal ze sebe mistra světa ve skoku do vody, stál na břehu rybníka a říkal, tak a teď sledujte ten skok, to budete zírat, raz, dva, tři, a jak skočil, hned se začal topit a volal, pomóc, pomóc, bylo to hrozné a děti křičely, Horáček se topí, prosím, on se topí, a paní učitelka se chytala za hlavu, to mi tak ještě scházelo, zase ten Horáček, co mi řeknou rodiče, ale Jonatán udělal hup a už táhl Horáčka z vody a paní učitelce spadl kámen ze srdce, postavila celou třídu jako při fotografování, požádala Jonatána, aby jí zase neutekl někam na strom, a pak řekla, milí žáci, sluší se, abychom vyjádřili Jonatánovi vděčnost za hrdinský čin, …
Tato kniha spadá to sekce Pohádkoterapie. Více o Pohádkoterapii.
Podle čtenářské úrovně dítěte si příběh může přečíst buď samo, nebo mu ho přečtěte. Jedna z možných technik rozvoje čtenářských dovedností je i střídavé čtení. Chvíli čtete Vy, chvíli dítě. Při volbě jakékoli techniky zvažte atmosféru, náladu vás i dítěte, časové možnosti a především, co skutečně od čtení a příběhu očekáváte.
Debatě o knize předchází malá příprava:
Zjistěte, zda dítě dovede příběh stručně popsat vlastními slovy, zda mu rozumí, a co se mu na příběhu/příbězích nejvíc líbilo, co jej pobavilo/překvapilo/zaujalo.
Po prostém připomenutí příběhu je vhodné vytěžit knihu otázkami k zamyšlení: