Pohádky pro neposlušné děti a jejich starostlivé rodiče

Obálka knihy Pohádky pro neposlušné děti a jejich starostlivé rodiče - ,

Koupit knihu
Koupit audioknihu

Vypůjčit knihu

Název: Pohádky pro neposlušné děti a jejich starostlivé rodiče

Autor: Dušan Taragel

DoporučiliMgr. Zuzana Škyříková
V kategorii
Žánr
Věková kategorie
Štítky redakce, , , ,
Štítky uživatelů

Napsali o knize

Pohádky pro neposlušné děti jsou rozhodně určeny dětem staršího školního věku, čili dětem starším alespoň 8 let, neboť jsou výrazně založeny na nadsázce, nejsou tradičně mravokárné a pro menší děti by mohly být některé příběhy i strašidelné. Zato starší děti si jistě užijí spoustu legrace, a to právě pro výše zmíněné kvality. Většina z dětí na svůj zlozvyk doplatí, ale mnohdy velmi netradičním způsobem. Zpravidla nedojde k jejich vyléčení, ale naopak k izolaci a ponechání svému osudu. Bravurním způsobem namluvila tyto pohádky Aňa Geislerová, kombinace knihy a audio verze je v tomto případě velmi doporučena!

Kapitoly knihy:

O Věrce, která se dloubala v nose. O Frantíkovi, který dělal všechno naopak. O Anče, která se nemyla a smrděla. O Bětce, které bylo všechno k smíchu. O zapomnětlivém Martinovi. O Pavlíkovi a zrmzlině. O Lakomé Dorotce. O Lidce, která stále žalovala. O Dušanovi, který stále brblal a odmlouval.


Jak pracovat s knihou

Tato kniha spadá to sekce Pohádkoterapie. Více o Pohádkoterapii.

Podle čtenářské úrovně dítěte si příběh může přečíst buď samo, nebo mu ho přečtěte. Jedna z možných technik rozvoje čtenářských dovedností je i střídavé čtení. Chvíli čtete Vy, chvíli dítě. Při volbě jakékoli techniky zvažte atmosféru, náladu vás i dítěte, časové možnosti a především, co skutečně od čtení a příběhu očekáváte.

Tyto pohádky jsou velmi specifické a zaslouží si dostatečně dramatický přednes a především, snad více než ostatní běžné příběhy, následnou diskuzi a zpracování.

Debatě o knize předchází malá příprava:

  • je nutné znát příběh,
  • dopředu stanovit, v čem by dítěti mohl pomoci, co by si mělo uvědomit,
  • fantazie je vítaná, ale vaším úkolem je směrovat ji.

Zjistěte, zda dítě dovede příběh stručně popsat vlastními slovy, zda mu rozumí, a co se mu na příběhu/příbězích nejvíc líbilo, co jej pobavilo/překvapilo/zaujalo.

Po prostém připomenutí příběhu je vhodné vytěžit knihu otázkami k zamyšlení:

O Věrce, která se dloubala v nose:

  • Co děti navrhovaly, aby Věrku odnaučily dloubání?
  • Proč vůbec dospělým vadilo, že se Věrka dloube v nose? Vadí to na druhých tobě?
  • Co bylo divného na panu dr. Hroznoffovi? A co Věrce prorokoval?
  • Jak to s Věrkou dopadlo? Byl/a bys na jejím místě šťastný/á

Ostatní příběhy lze rozebrat podobným způsobem s otázkami přímo k příběhu:

  • O Frantíkovi, který dělal všechno naopak: Mohl se nějak zachránit před Krumem?
  • O Anče, která se nemyla a smrděla: Chtěl bys mít takovou kamarádku/spolužačku? Myslíš, že by se dalo Anče nějak jinak pomoci? Byla ve chlévě šťastná?
  • O Dušanovi, který stále brblal a odmlouval: Proč zůstal nakonec sám s tetou Huntou? Byl u tety šťastný?
  • O Bětce, které bylo všechno k smíchu: Co Bětce chybělo, že se nejprve všemu smála? Jak to, že se potom už tolik smát nedokázala? Stalo se ti někdy, že se druhý smál a tobě to přišlo hloupé/nevhodné?

Mohlo by Vás také zajímat







Pro odborníky, pro média, mapa webu ~ kontaktujte nás