Doporučili | Mgr. Zuzana Škyříková |
---|---|
V kategorii | Škola |
Žánr | Beletrie |
Věková kategorie | Mladší školní věk (6-11 let) |
Štítky redakce | vstup do školy, učení, sourozenci, rodina |
Štítky uživatelů | Pomozte nám i ostatním - buďte první, kdo zařadí tuto knihu. |
Méně známá kniha oblíbené dětské autorky vyšla v edici První čtení a nejmenším čtenářům je určena nejen svou formou, ale především obsahem. Tematicky ji lze rozdělit na dvě menší části, přičemž tu první z nich lze využít zejména pro diskuzi o příchodu nového sourozence do rodiny a následného vztahu dvou, posléze tří dětí. Ve druhé části již první dva sourozenci, Lena a Petr povyrostli. Petr začal chodit do školy a to je pro mladší Lenu lákavá neznámá. Společně se jednoho dne do školy vydají a starší, najednou velmi zodpovědný bráška ukazuje své malé sestřičce, co všechno musí školák zvládnout, umět a učit se.
Tohle je Petr a Lena. Petrovi je sedm let a chodí do školy. Má tam paní učitelku. Má i slabikář a početnici, sešity a penál s krásnými pastelkami. Leně je pět let. Nechodí do školy a nemá paní učitelku, a přitom by ji tak moc chtěla mít. „Já chci taky do školy,“ opakuje Lena každý den. Často si hraje, ž má také paní učitelku. Ale šlo by jí to lépe, kdyby věděla, jak přesně to ve škole vypadá.
A představte si, že jednou ráno povídá Petr Leně: „Rychle se oblékni, dneska můžeš jít se mnou do školy a podívat se, jak přesně to tam vypadá.“
Tato kniha spadá to sekce Pohádkoterapie. Více o Pohádkoterapii.
Tento příběh je opět určen spíše pro děti předškolní či přímo pro prvňáčky, proto číst budete spíše Vy. Nejvhodnější by bylo zvolit si pro čtení pravidelný čas, ať už jej během dne najdete kdykoli. Dodržování tohoto času se Vám vrátí v tom, že dítě si postupně na čtení zvykne a po přečtení jedné či dvou knížek bude možná i samo další čtení vyžadovat. Malý čtecí rituál Vám také pomůže v celkové organizaci dne a odpadnou „mimořádné“ dny, kdy se čtení „prostě nedostanete“. Určitě je vhodné ozvláštnit či doplnit čtení něčím, co bude dítěti příjemné…schovat se do speciálního čtecího pelíšku, obskládat se při čtení všemi oblíbenými plyšáky, aby též poslouchali, rozsvítit kouzelné světýlko.
Následně si o přečteném s dítětem popovídejte:
Zjistěte, zda dítě dovede příběh stručně popsat vlastními slovy, zda mu rozumí, děti předškolní či mladšího školního věku (cca do 7 let) mívají někdy problém příběh převyprávět. To je zcela normální, a proto je vhodné jim pomoci návodnými otázkami, na které však již neodpovídejte za ně.
Po prostém připomenutí příběhu je vhodné vytěžit knihu otázkami k zamyšlení: