Doporučili | Mgr. Zuzana Škyříková |
---|---|
V kategorii | Škola |
Žánr | Beletrie |
Věková kategorie | Mladší školní věk (6-11 let) |
Štítky redakce | úmrtí blízkého člověka, spolužáci, škola, mezilidské vztahy, fantazie, dobrodružství |
Štítky uživatelů | Pomozte nám i ostatním - buďte první, kdo zařadí tuto knihu. |
Napínavý, veselý i jímavý příběh o malém Kubovi, žáku druhé třídy začíná smutkem po ztrátě blízkého a milovaného dědečka. Kuba už to jednoho dne nevydrží a vydá se do dědečkova pokoje, odkud si na památku odnese jeho fotografii. A to se začnou dít věci! Při psaní domácího úkolu mu dědečkova fotografie poradí, co si má ještě pořádně zkontrolovat, čímž příhody malého školáka a jeho kouzelného dědečka teprve začínají. Příběh není mravokárný, mnohé příhody se odehrávají mimo školu, ale přesto nabízí řadu důležitých a mnohdy nesnadných témat, které možná trápí i Vaše dítě. Příběh je vyprávěn Kubovýma očima, a proto pro dítě nebude těžké se do něj patřičně vžít.
Prostorami krytého bazénu se rozléhá dětský křik a jásání. Třída II. A má dnes tělocvik právě zde a školáci si užívají vlažné a průzračné vody. Hodina však rychle uběhla. Je čas se osprchovat, osušit, převléct a hurá zpátky do školy. V chlapecké šatně však nastává zděšení. Spolužákům zmizely z kapes peníze a hodinky. A co chybí Kubovi? Světe, zboř se! Postrádá svou parádní zánovní košili s kapsami i s dědečkovou fotografií. Oblékl si svetr na bílé tílko. Přivolaní policisté si udělali pár poznámek do notesu a zase odjeli. Dnes je jisté, že pan učitel nikoho zkoušet nebude. I tak mají všichni pokažený celý den.
Tato kniha spadá to sekce Pohádkoterapie. Více o Pohádkoterapii.
Podle čtenářské úrovně dítěte si příběh může přečíst buď samo, nebo mu ho přečtěte. Jedna z možných technik rozvoje čtenářských dovedností je i střídavé čtení. Chvíli čtete Vy, chvíli dítě. Při volbě jakékoli techniky zvažte atmosféru, náladu vás i dítěte, časové možnosti a především, co skutečně od čtení a příběhu očekáváte.
Debatě o knize předchází malá příprava:
Zjistěte, zda dítě dovede příběh stručně popsat vlastními slovy, zda mu rozumí, a co se mu na příběhu/příbězích nejvíc líbilo, co jej pobavilo/překvapilo/zaujalo.
Po prostém připomenutí příběhu je vhodné vytěžit knihu otázkami k zamyšlení: