Míšovo tajemství

Obálka knihy Míšovo tajemství - ,

Koupit knihu

Vypůjčit knihu

Název: Míšovo tajemství

Autor: Eduard Petiška

DoporučiliMgr. Zuzana Škyříková
V kategorii
Žánr
Věková kategorie
Štítky redakce, , , , ,
Štítky uživatelůPomozte nám i ostatním - buďte první, kdo zařadí tuto knihu.

Napsali o knize

Mnohdy napínavé klučičí vyprávění o kamarádství, krádeži, lži, ale i odvaze a odhodlání je srozumitelný malým čtenářům právě díky těmto jim blízkým tématům, ale i díky jasnému a přitom bohatému jazyku zkušeného vypravěče Eduarda Petišky. Míša je kluk jako každý jiný, který sice ví, že krást a lhát se nemá, a že ani vychloubání není pěkné, ale při vidině nádherné hračky a oblíbeného kamaráda si s tím najednou nedokáže hned poradit. Nakonec v sobě přeci jen najde sílu, která je odměněna pochopením kamarádů i dospělých.


Ukázka z knihy

„Měl bys vojáčka vrátit,“ řekne Míša.
„Já ho nemám.“
„Našel jsem ho včera ve sněhu. Vrátíš ho?“
Váša se zamyslí, přešlapuje, a pak řekne: „Vrátím. Až ty vrátíš skleněný knoflík.“
„Knoflík nikdo nehledá.“  
„Nevíš, nevíš. Tvůj taky není.“
Míša zaloví v kapse. Co se skleněným knoflíkem?
„Tak já ti ho dám.“ Míša hledá v jedné kapse, v druhé kapse, knoflík nemůže najít.
Zato najde v kapse u kalhot díru.
„Já, já ho ztratil.“
„Já jsem vojáčka taky ztratil,“ řekne Váša, otočí se a jde domů.
Co má Míša dělat? Je čas k obědu. A pak, hledejte ve sněhu skleněný knoflík!
Jsou to věci. Nakonec aby vojáčka v muzeu vracel sám.

PETIŠKA, Eduard. Míšovo tajemství. 2. vyd. Praha : Knižní klub, 2008. 92 s. ISBN 978-80-242-2115-1.

Jak pracovat s knihou

Tato kniha spadá to sekce Pohádkoterapie. Více o Pohádkoterapii.

Podle čtenářské úrovně dítěte si příběh může přečíst buď samo, nebo mu ho přečtěte. Jedna z možných technik rozvoje čtenářských dovedností je i střídavé čtení. Chvíli čtete Vy, chvíli dítě. Při volbě jakékoli techniky zvažte atmosféru, náladu vás i dítěte, časové možnosti a především, co skutečně od čtení a příběhu očekáváte.

Debatě o knize předchází malá příprava:

  • je nutné znát příběh,
  • dopředu stanovit, v čem by dítěti mohl pomoci, co by si mělo uvědomit,
  • fantazie je vítaná, ale vaším úkolem je směrovat ji.

Zjistěte, zda dítě dovede příběh stručně popsat vlastními slovy, zda mu rozumí, a co se mu na příběhu/příbězích nejvíc líbilo, co jej pobavilo/překvapilo/zaujalo.

Po prostém připomenutí příběhu je vhodné vytěžit knihu otázkami k zamyšlení:

  • Z čeho se Míša po zápise radoval?
  • Proč si Váša tolik vymýšlel, že všechno umí? Znáš někoho, kdo to taky dělá?
  • Co Vášovi vadilo na sestřičce Emě?
  • Co nepěkného se Míša od Váši naučil? Proč myslíš, že se po něm opičil?
  • Proč myslíš, že se Míša hned nevrátil s cínovým vojáčkem do muzea?
  • Jak to nakonec s cínovým vojáčkem dopadlo?
  • A proč se dospělí na Míšu zlobili jen trošku, ale rychle mu odpustili?

Mohlo by Vás také zajímat







Pro odborníky, pro média, mapa webu ~ kontaktujte nás