Holky na vodítku. Jmenuji se Alice

Obálka knihy Holky na vodítku. Jmenuji se Alice - ,

Koupit knihu

Vypůjčit knihu

Název: Holky na vodítku. Jmenuji se Alice

Autor: Ivona Březinová

DoporučiliMarie Zbudilová
V kategorii
Žánr
Věková kategorie
Štítky redakce, , , , ,
Štítky uživatelůPomozte nám i ostatním - buďte první, kdo zařadí tuto knihu.

Napsali o knize

Alice – inteligentní gymnazistka žije v rodině, kde jsou stresy na denním pořádku. Její výchova je strohá. Osobní problémy řeší rodina nejrůznějšími léky. O prázdninách zatouží Alice být sama sebou a vyzkoušet vše zakázané. Díky nové lásce se setká s drogou…


Popis knihy

Alice je inteligentní gymnazistka, které rodiče naprogramovali kariéru lékařky. Stresy v rodině plynoucí ze strohé výchovy a osobních problémů všichni řeší nejrůznějšími léky. Alice chce rodičům vyhovět, ale jak se vyskytne skulina v podobě samostatně prožitých prázdnin, zatouží být dospělá a zároveň vyzkoušet zakázané ovoce. Nová láska ji však nutí vyhledávat drogu a zběsilý kolotoč se rychle roztáčí. Napínavý příběh dívky, která se octla v drogové pasti.

Jak pracovat s knihou

 Tento text je zpracován dle zásad terapie pohádkou. Kniha spadá do sekce Pohádkoterapie.

Dítě si příběh může přečíst buď samo, nebo mu ho přečtěte.

Následně si o přečteném s dítětem popovídejte:

  • je nutné znát příběh,
  • dopředu stanovit, v čem by dítěti mohl pomoci, co by si mělo uvědomit,
  • fantazie je vítaná, ale vaším úkolem je směrovat ji.

Zjistěte, zda dítě dovede příběh stručně popsat vlastními slovy, zda mu rozumí. 

Kniha akcentuje témata:

  • dospívající mládež v rodině,
  • citová nejistota,
  • zakázané ovoce,
  • drogy,
  • láska.

Přimějte dítě otázkami k zamyšlení:

  • Jaká je Alice? Jaké má vlastnosti?
  • Jaké bylo její rodinné prostředí? Co jí tam chybělo, co jí na něm vadilo, jak se v něm cítila, v čem ji ovlivnilo?
  • Jakými jinými způsoby mohla řešit své citové zmatky – kromě drog?
  • Co znamená zakázané ovoce? Proč nás tak láká? Co je zakázaným ovocem pro tebe?

Další možnosti práce s textem (aby si dítě hlouběji zapamatovalo ponaučení):

  • Nakreslit obrázek na téma zakázané ovoce.
  • Pantomimicky ztvárnit zakázané ovoce a vztah k němu.

Mohlo by Vás také zajímat







Pro odborníky, pro média, mapa webu ~ kontaktujte nás